Într-un mediu de afaceri din ce în ce mai nefavorabil, directorii financiari de pretutindeni au nevoie de cifre concrete și date strategice. Asta pentru a demonstra valoarea cheltuielilor și pentru a se asigura că fiecare ban sprijină obiectivele companiei. Confruntându-se cu amenințarea recesiunii, a lanțurilor de aprovizionare volatile și a costurilor în creștere, directorii de astăzi au sarcina de a reduce cheltuielile și de a extinde veniturile – totul în timp ce iau decizii care poziționează companiile spre o creștere pe termen lung. Cu fiecare investiție nouă, un director financiar trebuie să răspundă la întrebări esențiale:
- Cât va costa în comparație cu alte opțiuni?
- Cum ne va afecta rezultatul final?
- Când vom vedea rentabilitate?
- Cum va face afacerea noastră mai eficientă?
- Cum va ușura gestionarea riscurilor și conformitatea cu reglementările legale?
Pe fondul amenințării recesiunii, presiunea de a digitaliza și a accelera ciclul de vânzări crește, însă mai rămân și alte priorități pentru un director financiar. În fața tot mai numeroaselor amenințări de securitate cibernetică și a reglementărilor privind datele personale, acesta trebuie, de asemenea, să se asigure că sistemele care gestionează datele sunt conforme și securizate de orice breșe, în special dacă manipulează informații sensibile despre performanțe financiare și cheltuieli operaționale, cum ar fi salariile.
Pentru liderii financiari care caută soluții, eSemneaza.ro este o investiție care facilitează creșterea, ușurează tensiunea financiară și valorifică securitatea digitală și eficiența. Prin crearea unui proces de semnare a documentelor mai simplu, mai rapid și mai sigur, eSemneaza.ro ajută un director financiar să reducă costurile, să mărească veniturile, să protejeze datele confidențiale și să susțină flexibilitatea generală – și avem cifrele pentru a dovedi acest lucru:
1. Semnătura electronică reduce costurile cu 56%
Când companiile trec la o soluție de semnătură electronică, unul dintre primele beneficii pe care le realizează este reducerea mare sau eliminarea completă a costurilor procesului de semnare a contractului. Cu semnătura electronică, echipele își pot lua rămas bun de la cheltuielile de imprimare, scanare, curier și poștă asociate cu semnarea manuală a documentelor pe hârtie. În schimb, se pot crea, edita, trimite și semna documente printr-un proces complet digital și extrem de automatizat.
Trimite documente pentru semnare online
Rapid și sigur, eliminând multe dintre inconvenientele asociate cu semnarea tradițională offline sau cea cu token.
Încearcă gratuitEconomiile de costuri asociate cu trecerea de la hârtie la digital sunt semnificative și cresc exponențial odată cu volumul documentelor, numărul de pagini, numărul de semnături și revizuirile negocierilor.
Deși economiile variază în funcție de firmă, utilizatorii de semnătură electronică economisesc în medie, de obicei între 4 și 10 euro per document și 1280 de pagini de hârtie per document.
2. Utilizatorii semnează 79% din documente în 24 de ore
eSemneaza.ro recuperează nu numai costurile de bază, ci și costurile asociate fluxurilor de lucru greoaie cu contracte și acorduri care necesită timp pentru finalizare. Un proces de semnare mai simplu reduce timpul petrecut de echipele din cadrul organizației – inclusiv vânzări, resurse umane, juridice, finanțe și achiziții – pentru acorduri de confidențialitate, formulare de comandă, documente de plată și multe altele.
Prin șabloane de contract, fluxuri de lucru standardizate și aprobări și stocare automate, utilizatorii eSemneaza.ro beneficiază de o îmbunătățire a timpilor de executare a contractelor care depășesc 75% în medie.
Mai mult, atunci când angajații trebuie să petreacă ore întregi creând, trimițând, actualizând și depunând documente manual, ei pierd timp prețios pe care l-ar fi putut utiliza în muncă strategică, generatoare de venituri. eSemneaza.ro elimină aceste sarcini repetitive, de rutină din responsabilitățile echipelor, astfel încât acestea să se poată concentra pe aspectele de nivel superior ale locurilor de muncă și să extindă fluxurile de venituri. eSemneaza.ro economisește timp semnificativ în fluxurile de lucru între departamente, permițând echipelor să facă mai mult cu mai puțin.
Cu o medie de 300 de ore de muncă economisite pe lună, angajații își pot îndrepta atenția către obiectivele de ansamblu și pot deschide noi oportunități de dezvoltare.
3. Timpul pentru încheierea tranzacțiilor scade cu o medie de 41%
Un proces de contractare automatizat și digital crește ritmul aprobării documentelor. Pentru companiile cu obiective de vânzări ambițioase, transformarea mai rapidă a formularelor de comandă și a documentelor de facturare este un pas crucial în creșterea numărului de tranzacții și a marjelor de profit. Un proces de vânzare mai rapid și fără stres accelerează timpul până la obținerea veniturilor.
Cu mai puțin timp petrecut pentru fiecare contract în fluxul de lucru de vânzări – chiar și pentru documentele care necesită mai multe aprobări – negocierile, comenzile de vânzări și obiectivele de creștere pot progresa într-un ritm rapid. eSemneaza.ro automatizează fluxurile complexe de semnare a documentelor, economisind nu numai energia echipelor care poate fi canalizată spre sarcini mai importante, dar asigurându-se și că documentele urmează procesul de aprobare corect de fiecare dată.
Majoritatea covârșitoare a utilizatorilor de semnătură electronică (73%) văd un ROI în mai puțin de trei luni – iar 90% văd o rentabilitate în șase luni.
4. Peste 70% dintre utilizatori raportează mai puține incidente de securitate și conformitate
În cele din urmă, acordurile rapide și rentabile sunt la fel de valoroase ca și securitatea și conformitatea lor. eSemneaza.ro automatizează pașii cheie din procesul de semnare a documentelor, în timp ce toate informațiile rămân nemodificate și confidențiale, pentru a sprijini conformitatea cu standardele impuse de lege dar și cele ale companiei. eSemneaza.ro vine cu o criptare și validare robustă a datelor, certificări din industrie și măsuri de autentificare a semnatarului, reducând riscul de încălcare a securității. De asemenea, software-ul poate extrage și salva date direct din formularele semnate pentru a păstra informațiile despre clienți și pentru a ajuta la eliminarea erorilor de introducere a datelor.
Dintre utilizatorii de semnătură electronică chestionați, 58% au înregistrat o creștere a securității datelor și a documentelor.
Implicațiile unei securități mai mari ale contractelor și ale respectării standardelor legale depășesc cu mult economiile de costuri – deși ele elimină costurile asociate cu încălcarea securității și amenzile mari de neconformitate. Pe fondul preocupărilor crescânde privind confidențialitatea, suportul încorporat pentru conformitatea documentelor ajută companiile să nu se confrunte cu situații neplăcute care să ducă la distrugerea imaginii companiei și pierderea încrederii în rândul clienților, investitorilor și publicului, în special atunci când manipulează informații confidențiale. Noile standarde privind protecția datelor (GDPR) ale UE urgentează și impun reglementări interne privind securitatea datelor. În cele mai severe cazuri, amenzile GDPR pot costa firmele până la 20 de milioane de euro sau 4% din veniturile anuale.
5. Satisfacția clienților crește pentru mai mult de 70% dintre utilizatori
Echipele interne nu sunt singurele care beneficiază de un proces de semnare a documentelor îmbunătățit prin semnătură electronică. Un director financiar trebuie să știe că semnarea devine, de asemenea, mult mai convenabilă și pentru client. În timp ce își gestionează volumul de lucru aglomerat, ultimul lucru pe care clienții doresc să-l facă este să petreacă timp parcurgând un proces de contractare fizic, cu semnare manuală, pe hârtie. Semnătura electronică simplifică semnarea prin automatizarea pașilor manuali și prin activarea semnăturilor la distanță de oriunde și pe orice dispozitiv.
După implementarea semnăturii electronice, 20% dintre utilizatori au înregistrat o scădere a plângerilor clienților, crescând satisfacția acestora și economisind resursele interne de asistență pentru clienți.
Investițiile în tehnologie sunt investiții în prosperitate
Într-o economie imprevizibilă, un director financiar trebuie să știe că investițiile strategice în tehnologie reduc costurile, simplifică procesele și pun bazele esențiale pentru succes. De fapt, companiile care se luptă să-și revină după încetinirile economice o fac adesea pentru că nu reușesc să ia în considerare scenarii diferite și să se pregătească în mod proactiv.
Deși unele companii pot fi tentate să intre în „modul de supraviețuire” și să reducă costurile până la capăt atunci când bugetele și marjele se strâng, s-a dovedit că luarea de măsuri pentru a permite o extindere mai rapidă pregătește companiile să dea drumul atunci când condițiile se stabilizează. Investițiile digitale strategice pot transmite obiective de cost, venituri și creștere, reducând presiunile financiare de astăzi și creând eficiență pentru a valorifica oportunitățile de expansiune de mâine.
În 2022, 53% dintre directorii financiari au declarat că urmăresc să accelereze transformările digitale prin investiții în automatizare, tehnologie cloud, inteligență artificială și analiză de date.
Pe măsură ce piețele se schimbă continuu, există motive solide din punct de vedere financiar pentru care o soluție eficientă de semnătură electronică poate promova obiectivele unei companii pe termen scurt și lung.
73% dintre clienții de semnătură electronică atestă că o recesiune crește și/sau nu modifică necesitatea acestei tehnologii versatile.
O investiție eSemneaza.ro plătește dividende
De la menținerea marjelor până la scăderea datoriilor, un director financiar are multe de rezolvat atât în timpul vârfurilor economice, cât și în timpul recesiunilor. Dar, după cum arată rezultatele, investiția în eSemneaza.ro oferă un avantaj esențial pentru a trece prin turbulențele pieței și pentru a atinge noi culmi în perioadele stabile. eSemneaza.ro oferă companiilor o soluție viabilă și fezabilă pentru procese de vânzare mai rentabile, susținând în același timp prioritățile de securitate, sustenabilitate și conformitate.
Accelerează obținerea semnăturilor de la clienți, parteneri de afaceri sau colaboratori. Trimite, semnează cu valoare juridică și administrează online contracte și alte documente.