Întrebări Frecvente

Află răspunsul la cele mai frecvente întrebări despre serviciul nostru.

Semnarea online este o modalitate 100% conform legii de semnare a documentelor prin intermediul aplicației eSemneaza.ro fără ca semnatarii să aibă nevoie de o semnătură electronică sau certificat digital propriu. 

Concret, semnatarii vor putea semna documentele online pe pagina eSemneaza.ro prin simpla desenare a semnăturii lor cu mouse-ul sau de pe telefonul mobil, prin încărcarea unei imaginii sau chiar prin simpla scriere a numelui folosind tastatura, aceasta reprezentând o semnătură electronică avansată cu efect juridic conform legislației în vigoare.

În plus față de aplicarea unei semnături, eSemneaza.ro permite și completarea diferitelor informații care se găsesc in mod obișnuit pe documente (nume, adresă, dată, etc).

Este folosită cu succes de sute de mii de companii și mici întreprinzători în intern sau în relațiile cu partenerii lor încă din anul 2016, an în care a intrat in vigoare legislația necesară la nivelul Uniunii Europene.

Pentru a trimite documente la semnat sau pentru a semna nu este nevoie decât de o adresă de email și acces la pagina eSemneaza.ro.

Da, 100%. Cea mai relevantă legislatie în acest sens este Articolul 25 din Regulamentul European 910/2014. Regulamentul European are aplicabilitate generală, este obligatoriu în toate elementele și se aplică direct în toate statele membre ale UE.

De asemenea, eSemneaza.ro foloseste standardele tehnologice UE in aplicarea digitală a semnăturilor pe documente (i.e standardul PAdES pentru semnături electronice avansate).

eSemneaza.ro este o soluție ideala atât pentru obținerea rapidă a unei simple semnături de la partenerii de afaceri sau colaboratori (ex. adeziuni, documente HR, etc.) cât și pentru fluxuri complexe care presupun mai mulți semnatari, o anumită ordine a semnării sau completarea documentelor cu diferite informații (ex. Nume, Adresă, Dată, etc.) cum ar fi contractele.

Totodată este o soluție potrivită pentru semnarea documentelor cu nevoi mai ridicate de securitate si încredere a semnăturii.

Planul Personal, pentru o utilizare ocazională, este gratuit pe o perioadă nelimitată de timp, include un număr nelimitat de documente si răspunde majorității nevoilor.

Pentru firme recomandăm planul Business sau Personalizat pentru nevoi mai avansate.

Oricine poate folosi eSemneaza.ro, fie că este persoană fizică, organizație non-profit, companie mică sau companie mare cu fluxuri de semnare mai complexe și nevoi mai ridicate de securitate și încredere.

Semnatarii nu au nevoie să-și creeze cont pentru a semna documente. Aceștia vor primi un link la adresa lor de email care îi va duce direct la pagina la care pot semna documentul.

Însă dacă vrei să trimiți documente la semnat va trebui să-ți creezi un cont gratuit.

Confidențialiatea și securitatea documentelor semnate prin eSemneaza.ro este esențială pentru noi. De aceea am formulat în detaliu condițiile pe care le oferim în acest sens. 

Pentru textul complet vezi Termeni și Condiții, secțiunea Angajamentul privind confidențialitatea datelor.

Documentele semnate prin eSemneaza.ro sunt încărcate și stocate în cloud-ul Google folosind tehnici avansate de encriptare și configurări ultra sigure de securitate. Serviciile de cloud Google sunt folosite cu încredere și de multe alte companii internaționale renumite care se ocupă cu stocarea documentelor.

Merită de asemenea menționat demersul nostru existent in vederea obținerii certificării de securitate a informației ISO 27001.

Semnăturile sunt aplicate pe documentele PDF folosind standardul PAdES pentru semnături electronice avansate care la rândul său folosește tehnologia PKI (Public Key Infrastructure), o tehnologie modernă care conferă cel mai înalt standard tehnic și de securitate în domeniul semnăturilor digitale.

Folosind certificatul digital al eSemneaza.ro (i.e Innovoris Labs srl) se garantează atât autenticitatea semnării prin eSemneaza.ro cât și imposibilitatea modificării ulterioare a unui document deja semnat.

De asemenea stocăm o serie de metadate – cum ar fi adresele IP ale semnatarilor – pentru a asigura un istoric cât mai detaliat al procesului de semnare.

Nu. Pentru a semna documente cu eSemneaza.ro semnatarii NU au nevoie de token sau de alte forme de certificat digital.

Este necesar doar accesul la internet și o adresă de email la care semnatarul să poată primi linkul securizat către documentul de semnat.

Da, 100%. Semnarea online chiar și fără token reprezintă o semnătură electronică – cu grad de încredere adecvat majorității tipurilor de documente – prevăzută de legea europeană și românească.

În comparație cu furnizorii de soluții de semnături electronice calificate pe baza de token, eSemneaza.ro vine cu o abordare simplificată (fără token), accesibilă oricui, ideală in relațiile dintre companii și/sau persoane fizice, care optimizează timpul și resursele dumneavoastră păstrând în același timp un grad ridicat de securitate al documentelor și încredere al semnăturilor.

Față de alte aplicații de semnare online fără token, atât din România cât și internaționale, oferim cel mai bun mix de funcționalitate, securitate și încredere raportat la cost care credem că este ideal pentru majoritatea firmelor din România.