Cum transformă datele digitale afacerile

Capacitatea de a colecta cantități enorme de date și de a le analiza va transforma radical aproape toate procesele dintr-o organizație. Cantitatea de date digitale disponibile și accesibile organizațiilor explodează.

Cum pot organizațiile să utilizeze aceste date digitale pentru a-și îmbunătăți afacerea? Credem că lumea se află la începutul unei noi ere de luare a deciziilor bazate pe date. Capacitatea de a colecta cantități enorme de date digitale și de a le analiza folosind instrumente precum învățarea automată și inteligența artificială va transforma radical aproape toate procesele dintr-o organizație, de la vânzări și servicii pentru clienți la proiectarea produselor și afacerile juridice.

Pe măsură ce organizația dumneavoastră își parcurge călătoria de transformare digitală, un element cheie va fi găsirea de modalități de a utiliza datele în mod eficient pentru a stimula performanța, a reduce costurile și a obține avantaje competitive. Iată trei exemple de inovații centrate pe date digitale:

1. Reinventarea acordurilor

O oportunitate enormă este apariția unor acorduri mai inteligente, care seamănă mai mult cu paginile web decât cu hârtiile. Deja aplicațiile de semnătură electronică pavează drumul spre asta. Când vă uitați la modalitățile în care datele pot schimba munca și afacerile, un loc bun pentru a începe este transformarea modului în care lumea se înțelege și semnează acorduri.

Ne imaginăm o lume în care contractele sunt în mod nativ calculabile, includ date structurate și cod și funcționează ca o sursă de analize. Făcând acordurile în mod inerent mai inteligente înlocuim contractele tradiționale pe hârtie și PDF, care sunt documente statice – odată ce sunt semnate, singurul lucru pe care îl poți face este să le pui în depozit.

Contractele sunt nucleul fiecărei organizații. Transformarea lor în cod va avea implicații profunde asupra modului în care facem afaceri în toate industriile. Tranzacțiile se vor realiza mai rapid. Costul enorm de gestionare a contractelor va fi redus.

2. Date digitale = Crearea de noi fluxuri de venituri – și de noi companii

Capacitatea de a colecta, analiza și extrage informații din oceane vaste de date creează modalități noi de generare a veniturilor. Chiar conduce la o explozie cambriană de startup-uri inovatoare. În unele cazuri, companiile preiau capacitățile de analiză a datelor create pentru afacerea lor principală. Apoi le transformă în noi companii spin-off.

McLaren Automotive, producătorul de mașini de curse Formula 1 și de mașini sport de lux, a construit o nouă afacere, McLaren Applied. Aceasta aplică software-ul de analiză a datelor pe care l-a dezvoltat pentru a proiecta mașini de curse mai rapide. Aplică acel software la cazuri de utilizare din alte industrii. McLaren Applied a folosit telemetria sa de Formula 1 pentru a lucra la sisteme de monitorizare a sănătății, de exemplu. Compania a creat și un nou sistem de programare pentru aeroportul Heathrow din Londra.

În spațiul startup-urilor, nenumărate companii vin pe piață cu sisteme care folosesc învățarea automată pentru a optimiza procesele de afaceri pentru clienți. Un exemplu este Gong, care folosește învățarea automată pentru a analiza mii de ore de apeluri de vânzări. Astfel, determină ce cuvinte și abordări sunt cele mai eficiente. Clienții Gong utilizează aceste informații pentru a instrui reprezentanții de vânzări și a încheia mai multe tranzacții.

3. Aplicarea inteligenței artificiale generative la procesele de afaceri

Lansarea ChatGPT, creat de OpenAI, a fost un semnal de alarmă pentru lume cu privire la puterea inteligenței artificiale generative de a face orice, de la generarea de cod software la rezolvarea temelor pentru elevii de liceu. În mai puțin de două luni, ChatGPT a obținut 100 de milioane de utilizatori. A devenit cea mai rapidă aplicație din toate timpurile.

Tehnologia are implicații enorme pentru industriile de producție, auto, aerospațială, știința materialelor și farmaceutică. Tehnologia va revoluționa cu siguranță lumea noastră. Motiv pentru care, în ultimii ani, capitalul de risc a fost investit masiv în acest spațiu de piață.

Însă, înainte de a fi prins în hype, rețineți că inteligența artificială generativă nu este un panaceu. Deși ChatGPT a uimit lumea, merită subliniat faptul că trebuie să pui întrebările corecte pentru a rezolva o anumită problemă. Cunoașterea problemei, cunoașterea restricțiilor, cunoașterea rezultatului dorit – toate acestea sunt necesare pentru a utiliza cu succes inteligența artificială generativă.

Utilizarea celor mai noi inovații de date digitale într-o organizație înseamnă a crea un mediu de lucru mai bun, îmbunătățirea bunăstării angajaților și a eficienței și economii substanțiale de timp și costuri.

Articole similare