5 moduri prin care inteligența artificială poate crește productivitatea afacerii tale

Un studiu realizat în 2023 de Slack Technologies a demonstrat că angajații care folosesc instrumente de inteligență artificială (AI) sunt cu 71% mai dispuși să atingă așteptările managementului. Peste 50% dintre ei economisesc 3.5 ore pe săptămână. Conform studiului, chiar și pentru echipe mici, de 5 angajați, asta înseamnă 17.5 ore economisite. Deci mai mult de 2 zile de lucru, care pot fi dedicate dezvoltării business-ului. Câte zile ar putea economisi o companie cu mii de angajați doar prin simpla automatizare a activității angajaților? Inteligența artificială poate ajuta afacerile nu numai din punct de vedere al timpului economisit, ci și din punct de vedere economic și logistic.

Jensen Huang, co-fondatorul și CEO la NVIDIA, susține că integrarea AI va oferi companiilor succesul în viitor. ”Companiile agile care vor știi cum să se folosească de inteligența artificială își vor solidifica prezența pe piață, în timp ce companiile care vor evita asta, vor pieri.”, spune acesta. Se prea poate ca perspectiva ”totul sau nimic” să fie adevărată în viitor. Dar în prezent companiile pot începe cu pași mici. Mulți sunt convinși de potențialul AI. Însă la fel de mulți sunt cei care se întreabă de unde ar putea să înceapă.

De ce unii lideri de afaceri nu se grăbesc să folosească AI

Conform raportului Microsoft Work Trend din 2023, într-un singur an, postările de pe LinkedIn ce discută despre inteligența artificială au crescut de 33 de ori. Acest procent dovedește un interes crescut pentru acest domeniu. În timp ce liderii de afaceri recunosc potențialul AI, o parte din ei sunt sceptici în a folosi această tehnologie. Unii par blocați într-un tipar clasic, de comparare a costurilor și beneficiilor. Alții par să fi decis că AI este o alegere corectă, dar nu știu cum și când să înceapă.

Dacă dorești să integrezi inteligența artificială în afacerea ta, a înțelege cele mai comune griji îți poate oferi justificarea necesară pentru acest pas:

  • Compania ta are ”datorii” tehnice: cod ineficient, ”bandaje” tehnice rapide prost documentate și stive de tehnologie învechită fac parte din datoria tehnică a companiei, pe care AI o poate plăti cu ușurință. Însă te gândești ca departamentul IT nu are timp de încă o prioritate pe lista lui.
  • Sunt prea multe instrumente AI din care trebuie să alegi: cu un număr copleșitor de instrumente, platforme sau roboți AI, de unde știi ce trebuie să alegi? Începe prin a identifica cele mai importante nevoi ale companiei tale.
  • Există o incertitudine cu privire la modul cel mai bun de a folosi AI de către forța de muncă a companiei tale: inteligența artificială vine cu o curbă de învățare. În acest moment, 82% dintre lideri spun că angajații lor au nevoie de noi abilități pentru a prospera într-un loc de muncă cu AI. Pe măsură ce AI se răspândește în multe aspecte ale afacerii, angajații vor avea probabil nevoie de pregătire.
  • Liderii nu simt nevoia să prioritizeze imediat AI: fără susținerea altor manageri, probabil că nu vei vedea o companie care să adopte inteligența artificială pe scară largă. Pentru a încerca să aduci toți managerii la bord cu implementarea AI, propune începerea unui program pilot la o scară mai mică. Dacă rezultatele sunt promițătoare, se poate vedea valoarea prioritizării AI după ce se verifică statisticile.

5 domenii ale afacerii tale care pot fi ajutate de către inteligența artificială

Pentru a te asigura că inteligența artificială este o investiție care merită și instrumentul necesar pentru situația ta, începe prin a-ți pune aceste întrebări:

  • Ce întrebări urgente au nevoie de răspunsuri?
  • Unde ar putea tehnologia să aducă cel mai mare impact în rezultatele afacerii tale?
  • Ce s-ar putea îmbunătăți sau accelera dacă ai avea acces imediat la tehnologie?
  • Unde petrec echipele tale cel mai mult timp cu procesele manuale?

Și acum, pentru a te ajuta să îți imaginezi cum ar arăta un început timid de implementare a inteligenței artificiale în afacerea ta, iată câteva domenii care se pot schimba spre mai bine:

1. Managementul contractelor devine facil și rapid

Contractele sunt nucleul operațiilor unei afaceri. Și, totuși, experiența încheierii și semnării unui contract poate fi o sursă de stres, risc și pierdere de timp. Aproape jumătate din afacerile intervievate susțin că le este foarte dificil să găsească termenii contractuali ai unui contract specific într-un timp scurt, precum deadline-uri, date de plată, cantități sau specificații. Lucru care poate deveni extrem de facil cu implementarea unui instrument AI. Mai mult, instrumente AI de semnătură electronică, precum aplicația de semnare online a documentelor cu semnatură electronică (avansată) esemneaza.ro, reduc la câteva zeci de secunde semnarea unui contract, fără să fie necesară deplasarea părților sau implicarea unui curier.

2. Obține BI (business intelligence) prin AI

Afacerile generează un volum foarte mare de date. Poate fi poate fi greoi, dificil și/sau aproape imposibil să culegeți manual informații din seturi mari de date. De obicei, aceasta este datoria unui angajat, să verifice toate datele și să găsească informații valoroase care să ajute afacerea să prospere. AI poate face acest proces mult mai ușor și să elibereze capitalul uman pentru activități mai strategice.

3. Utilizați informații generate de inteligența artificială pentru a construi un management mai eficient al lanțului de aprovizionare

Potrivit unui sondaj realizat de BCG și Aera Technology, managementul lanțului de aprovizionare cu AI nu s-a maturizat încă la întregul său potențial. Cu toate acestea, potrivit McKinsey, cei care au adoptat din timp instrumente AI au redus costurile logistice cu 15%. Au îmbunătățit nivelurile stocurilor cu 35% și au îmbunătățit nivelurile de servicii cu 65%, în comparație cu concurenții care nu folosesc AI. Cu alte cuvinte, există o valoare potențială ascunsă în lanțurile de aprovizionare care așteaptă să fie deblocată cu AI.

Activitățile legate de lanțul de aprovizionare pentru o companie sunt o țintă tentantă pentru aplicațiile AI. Asta deoarece pot produce mai multe informații utile decât pot procesa oamenii. AI excelează în preluarea unor cantități uriașe de date. Dar și în găsirea de modele sau perspective care, prin ochiul uman, ar trece neobservate. Accenture evidențiază trei cazuri de utilizare pentru AI pentru a ajuta organizațiile să creeze lanțuri de aprovizionare inteligente:

  • Generare avansată de scenarii prin crearea unui geamăn virtual al modelului actual de lanț de aprovizionare;
  • Planificarea unificată a cererii care integrează date interne și externe pentru a sprijini o mai bună prognoză;
  • Monitorizarea și soluționarea riscurilor furnizorilor pentru a înțelege mai bine întregul lanț de aprovizionare și pentru a te asigura că acesta respectă standardele afacerii tale.

Potrivit Accenture, atunci când folosesc AI, companiile ar putea dori să combine datele interne despre lanțul de aprovizionare și comerț cu date externe. Acestea ar fi consumul, vremea, mobilitate și macroeconomie. Apoi le pun prin algoritmi avansați pentru a obține o perspectivă utilă asupra activităților lanțului lor de aprovizionare. Acești algoritmi pot estima apoi cererea la nivel de client și pot ajuta companiile să își planifice viitorul. În viitor, inteligența artificială poate fi cheia pentru lanțuri de aprovizionare mai rezistente și mai responsabile.

4. Asistența prin chat cu AI poate ajuta organizațiile să ofere o experiență mai bună clienților

Chatboții activați cu inteligență artificială pot ajuta companiile să ofere o experiență mai consecventă pentru clienți. Dar și să îmbunătățească rata de retention și să transforme vizitele online în clienți plătitori. Asistența prin chat cu AI poate ajuta organizațiile să ofere o experiență mai bună clienților. Chatboții AI care răspund la întrebările frecvente pot economisi timp pentru membrii echipei de servicii pentru clienți. Aceștia vor avea timp pentru întrebările mai dificile.

Chatboții AI

  • pot ajuta la reducerea efortului și atenției agenților pentru a gestiona un volum mare de cereri de asistență.
  • oferă agenților de servicii clienți răspunsuri instantanee și detaliate la întrebări provocatoare și frecvente deopotrivă, potrivit Salesforce. Această abordare are scopul de a face rezoluția cererilor mai eficientă. Dar fără a sacrifica conexiunea umană de care clienții au nevoie atunci când au cereri mai nuanțate.

Exemplu

Compania de aprovizionare cu produse de artă DeSerres a fost martoră directă la beneficiile de productivitate ale chatboților AI. Când pandemia era în plină desfășurare, au văzut o creștere neașteptată a cererilor clienților. Pentru a evita copleșirea echipelor de servicii pentru clienți, au adus Heyday. Acesta este un chatbot AI care putea răspunde rapid întrebărilor online 24/7, atât în ​​engleză, cât și în franceză. Rezultatele vorbesc de la sine. În patru luni, acest chatbot AI:

  • A gestionat peste 108.000 de conversații (de la peste 12.500)
  • S-a văzut o rată de automatizare de 90% pentru conversațiile implicate
  • A ajutat 95% dintre utilizatori să urmărească și să-și găsească comenzile fără nicio implicare umană

Datele și ideile noi joacă un rol esențial în marketing, ceea ce o face una dintre cele mai promițătoare aplicări ale inteligenței artificiale. Potrivit lui McKinsey, AI folosit în marketing ar putea crește productivitatea și ar putea reduce cu 5-15% din cheltuielile totale. Acest lucru se întâmplă înainte de a lua în considerare câștigurile de productivitate din aval, care pot include informații îmbunătățite asupra datelor care informează noile campanii și direcționarea mai precisă a clienților.

Zapier, o platformă de automatizare, consideră că inteligența artificială ar putea sprijini departamentele de marketing prin:

  • Generarea de inspirație pentru conținut pentru creativi și designeri
  • Furnizarea de traduceri de încredere în alte limbi pentru campanii de impact la nivel internațional
  • Personalizarea experienței clientului
  • Predicția valorii clienților potențiali
  • Asistență în cercetarea pieței

Utilizarea inteligenței artificiale pentru a asista în aceste sarcini de marketing ar putea elibera resurse pentru crearea de conținut de calitate superioară, reducând eventual nevoia de agenții de marketing externe.

Impactul pe care îl poate avea inteligența artificială este imposibil de prezis. AI ar putea fi un instrument competitiv ușor de utilizat sau o inovație cu potențialul de a schimba viața așa cum o cunoaștem. McKinsey estimează că AI ar putea automatiza până la 70% din activitățile de lucru. Deși această estimare ridică multe întrebări, este clar că automatizarea și inteligența artificială au potențialul de a îmbunătăți semnificativ productivitatea, oferind angajaților un sentiment mai mare de scop și bunăstare. Instrumentele și fluxurile de lucru mai inteligente pot elibera angajații de sarcini obositoare și pot accelera realizările acestora. Recompensele integrării AI ar putea fi și mai mari: creștere colosală pentru companii și o reimaginare totală a ceea ce înseamnă muncă.

Accelerează obținerea semnăturilor de la clienți, parteneri de afaceri sau colaboratori. Trimite, semnează cu valoare juridică și administrează online contracte și alte documente.

www.eSemneaza.ro

Articole similare